Az igaz szerelem nem öregszik - értékelés



Mostanában vettem észre, hogy mennyire ritkán olvasok egyszerű romantikus történeteket, bár szinte minden könyvemben van valami szerelmi szál. Mikor Az igaz szerelem nem öregszik a kezembe került, azt hittem egy könnyed kis romantikus történet lesz, de végül egyáltalán nem azt kaptam.

Fülszöveg: 


A világ mostanra nagyon megváltozott Missy Carmichael körül. A hetvenkilenc éves hölgy a lányával már jó ideje nem beszél, a fia és egyetlen unokája a világ másik felén, Ausztráliában él, nagy szerelme pedig már nincs mellette. Missy sherry kortyolgatásával és a konyhája fényesre sikálásával tölti mindennapjait a hatalmas, üres házban, miközben újraéli a múltját, feleleveníti régi hibáit és féltve rejtegetett titkait.


Az utolsó, amire Missy számít, hogy két vadidegen ember és egy gondjaira bízott kutya képes megváltoztatni tüskés természetét, és megmutatni neki, mennyi szeretetet tud még adni az életben. Az igazi szerelem nem öregszik keserédes humorával mély betekintést enged azokba a történetekbe, amelyekkel magunkat áltatjuk. Rávilágít arra, hogy egy vén csont is tanulhat még új trükköket, szeretni pedig sohasem késő.

Véleményem


Őszintén, én a fülszöveget csak úgy tessék-lássék módjára szoktam elolvasni, itt is csak átfutottam, de már az is megfogott – morcos öreg hölgy, kutyák, kedves idegenek. Nekem nem is kell ennél több.
 
Úgyhogy nagy várakozással kezdtem el olvasni, de aztán az első pár fejezett elbizonytalanított. Missy első szám első személyben meséli el nekünk a történetét, és az eleje pont annyira zavaros volt, mintha hirtelen beleestem volna valaki fejébe. Persze, ezt felfoghatnám jónak is, hiszen így élethűen megismerhettem Missyt, hogyan gondolkodik, mit gondol, de jó pár fejezeten keresztül zavart a helyzet. Egy idő után azonban sikerült felvennem a fonalat, és könnyedén tudtam élvezni a történetet.

Minden azzal kezdődött, hogy Missynek borzasztóan hiányzik az unokája, és egyik nap meglát egy hasonló korú kisfiút az anyukájával. Annak reményében, hogy újra találkozhatnak, elmegy megnézni a halvillanyozást, de az esemény alatt rosszul lesz. Mikor magához tér egy kedves hölgy marad ott vele segíteni. Innen aztán lassan beindulnak az események, és Missynek teljesen a feje tetejére áll az élete. Új barátok, új lehetőségek, és új élmények várnak rá, miközben a múltja is rendeződni látszik.

A történet nem csak a jelent tartalmazza, hanem Missy múltjába is bepillantást enged. Több fontosabb eseményt is átélhetünk vele együtt újra - például a háború alatti élményeit gyerekként, a férjével való első találkozást, az első gyermeke születését. Ezek a múltbéli emlékképek sok mindent megmagyaráznak a jelen történéseivel kapcsolatban, de még így is maradnak olyan titkok és fordulatok, amiknél majd leestem a székről.

A mellékszereplők közül Sylvie volt az egyik kedvencem, mindig tudja mit mondjon, és hogyan tegye azt, hogy jobbá tegye az ember napját. Örültem, hogy rátalált Missyre, és megváltoztatta az életét. A többi szereplő is közel került a szívemhez, bár Missy férjét az elején nagyon nem tudtam megszeretni. Nem mondom, hogy a végére igen, de megnyugtató lezárást kaptam ahhoz a szálhoz, úgyhogy elfogadtam Missy döntését.

Az eredeti angol cím (Save Missy - Mentsük meg Missy-t) tökéletesen leírja amúgy, hogy mi is történik ebben a könyvben. Akarva-akaratlanul, de Sylvia, Angela és Bobby olyan nem várt eseményeket vonzanak magukkal, annyi életet, reményt és színt visznek Missy életébe, hogy megmentik a magánytól és önmagától az idős hölgyet.

A cselekmény egyáltalán nem pörgős, mindennek megvan a maga szerepe és helye ((bár egy bizonyos eseményt nagyon szívesen kitörölnék a könyvből. Miért volt arra szükség?)), de a lassúsága mellett is izgalmas és változatos volt a könyv. Nem voltak felesleges fejezetek, bekezdések, aminek nagyon örültem.

Összességében elmondhatom, hogy bár az elején nagyon bizonytalan voltam, hogy milyen lesz, de örülök, hogy nem adtam fel túl korán! A cselekmény beindult, izgalmas, humoros és torokszorító pillanatok váltották egymást végig. Biztos, hogy máskor bátrabban nyúlok majd az írónő könyveihez!

Annak ajánlom, aki(t):
  • szereti a kutyákat
  • egyedül hordozott egy nehéz titkot éveken át
  • úgy érzi semmi esélye, hogy barátokra leljen
  • egy végtelenül aranyos történetre vágyik
  • nem zavar, ha a főszereplő hetvenkilenc éves
Ha felkeltettem az érdeklődésedet a könyvet ITT tudod megvenni.

Köszönöm a lehetőséget az Álomgyár kiadónak!

Jó olvasást!
Vanda



Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: