Újraolvasás - igen vagy nem?

Sziasztok!

Ti milyen gyakran olvastok újra könyveket? Én ritkán tudom rávenni magam egy-egy kötet újraolvasására, és nem azért mert nem tetszett, vagy nem nyűgözött le, hanem azért, mert annyi könyv van, amit még nem olvastam el! Időpazarlásnak tűnik nem az újakat olvasni.

Ettől függetlenül velem is előfordul, hogy elcsábulok.
A Szent Johanna Gimi egyes részeit három-négyszer olvastam el, még jó pár éve. Azok olyan könnyedén olvashatóak, hogyha takarítás közben a kezembe kerülnek, bárhol kinyitom: elolvasgatom :D Kivéve a harmadik részt, azt nem bírom.




Aztán idén megint elkapott az újraolvashatnék: Tamora Pierce egyik könyvét (még januárban) is újraolvastam, illetve mos, szeptember végén, a Mercy Falls farkasai trilógia kötetei kerültek a kezembe: Shiver, Linger, Forever


Jó kérdés, mi vett rá, hogy újraolv... Ja, igen, emlékszem. A húgom kivette őket a könyvtárból, én meg nem tudtam ellenállni a kísértésnek, meg Maggieről gyakran láttam mostanság, hogy negatív véleménnyel vannak róla, így gondoltam, akkor mostmár a majdnem 19 éves fejemmel, nézzük változott-e a véleményem, miszerint én szeretem az ő könyveit.

Három éve olvastam őket el először, így rengeteg minden volt, amire nem emlékeztem. Szinte a teljes történet kiesett! Egyedül az utolsó rész legutolsó epic jelenete rémlett, de nem emlékeztem már arra se pontosan.

"– Gyönyörű vagy és szomorú – mondtam végül, s közben nem néztem rá. – Mint a szemed. Olyan vagy, mint egy dal, amit kiskorában hall az ember, de nem emlékszik rá, amíg nem hallja újból."

Maggie Stiefvater: Shiver – Borzongás


Igazából olyan volt az egész, mintha teljesen új könyveket olvasnék, a három év megtette a hatását. És az akkori értékeléseim alapján arra a következtetésre jutottam, hogy most csak még jobban beleszerettem a sorozatba.

Imádtam minden sorát, Samet és Gracet, és Isabellt, és Cole-t is.
Egyedül néha az idő folyásába zavarodtam össze, viszont így visszagondolva elég rövid időszakot ölel fel a cselekmény. Azt hiszem... Tényleg elbizonytalanodtam. Nem tudja valamelyikőtök a helyes választ?

"-Ahhoz képest, hogy okos vagy, elég hülye tudsz lenni néha."

Maggie Stiefvater: Linger – Várunk


Maggie Stiefvaternek még kettő sorozata van, amit el kellene olvasnom, bár ebből lehet csak egy lesz. Kivéve, ha megjelenik a Tündérdallam sorozat következő kötete. 
Az tuti, hogy a Hollófiúknál már a borító megvett magának kilóra, úgyhogy az olvasást se halasztgathatom túl sokáig. Bár sokszor olvastam, hogy az utolsó rész csalódás, de... Kit izgat?

Ha jól emlékszem, meg is van a Hollófiúk a helyi könyvtárban... Már csak el kéne olvasni azt az öt könyvet, ami jelenleg nálam van... 


Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés