A láma, aki koszorúslány lett - értékelés

A lámák felkapott állatok lettek az elmúlt években. Nem tudom, hogy csak azért, mert jó szóvicceket lehet csinálni a nevükből, vagy pedig az emberek rájöttek milyen cuki állatok is ők. Ebben a bejegyzésben megismerjük Lulut, a lámát, aki mindent megtesz azért, hogy megmentse az otthonát.

Én és a könyv

Én az a húsz éves lány vagyok, aki mindig megnézi a legújabb animációs meséket. Előbb nyúlok a Nagyon vadonhoz, mint a Szerelmünk lapjaihoz, és mégis... Nem is tudom mikor olvastam utoljára mesekönyvet. De most újra egy gyerekkönyvhöz nyúltam, ráadásul egy lámáshoz! Nem gondoltam volna, hogy ennyire élvezni fogom, de röpke egy óra alatt elolvastam :D

Köszönöm a könyvet a Manó Könyveknek!

Történet

Lulu az Almafa tanyán lakik Jakab gazdával és a barátaival. Lulu szeretné, ha a gazdája boldog lenne, így mindig kitalál valamit, amivel segíteni tud, de ezek sajnos nem végződnek jól. Kivéve, ha a csirkéket kérdezed, ők nagyon örültek, hogy kiborult a kukoricás zsák! Egy nap aztán új emberek költöznek a szomszéd házba, és ezzel Lulu élete a feje tetejére áll. Megismerkedik Avanival, akikkel legjobb barátok lesznek, de kiderül, hogy az Almafa tanya nagy bajban van. Lulu pedig mindent megtesz azért, hogy megmentse, még koszorúslánynak is beáll, ha kell!

Véleményem

Ha eddig is szeretted a lámákat, akkor ez a könyv ezt még jobban megerősíti benned. Lulu hihetetlen aranyos, segítőkész, és néha kicsit esetlen is. A szívügye a tanya, és hogy a gazdának minden jól menjen.

Nagyon sok humoros pillanata volt ennek a rövid történetnek. Szinte végig mosolyogtam az egész könyvön, és, többször is hangosan felnevettem! A kedvenc jelenetem a birkanyírás volt, de Lulu ügyetlenkedése is vicces volt a maga módján. Bár ott azért sajnáltam is egy kicsit, hiszen ő úgy próbálkozott!

Ugyan a borítója és címe is arra utal, hogy itt minden rózsaszín, habos-babos, a könyvben mégis előfordul pár olyan téma, ami komolyabb vizekre evez. Nem megy bele nagyon, de tökéletes lehet arra, hogy átbeszéljük ezeket otthon a gyerekekkel. Iskolaváltás, iskolai zaklatás, magány. Persze, a valóságban sajnos nincs ott egy láma, hogy ráköpjön arra, aki bánt minket (pedig hogy örültem volna én ennek általánosban!).

A könyv rövid, és nagy betűkkel van írva, úgyhogy első saját egyedül olvasott könyvnek is bátran ajánlom, de közös olvasásra, vagy esti mesének is tökéletes.

Biztos vagyok benne, hogy Lulu története nem csak a kicsiket, de a felnőtteket is elvarázsolja. És ha esetleg Lulu története után hasonlóan aranyos mesére vágyunk, akkor ajánlom szeretettel Bella Swift többi könyvét is!

Személyes élmény

Amúgy volt már szerencsém lámához, de nem volt zökkenőmentes a találkozásunk. Az egyik lovastanyán lakott egy láma, sajnos már nem emlékszem a nevére. Volt kinn neki lámacsemege, és mondták az okatók, hogy lehet etetni, de ha olyan kedve van leköphet minket, úgyhogy csak vigyázzunk. Tábor alatt hátramentem hozzá egyedül (sajnos már nem emlékszem a nevére), és sikerült megetetnem a kezemből, anélkül, hogy leköpött volna! Tény, hogy mindketten elég bizonytalanul méregettük egymást, és a nasi elfogyása után a simogatás már nem tetszett neki, de nyálmentes maradtam :D

Ajánlom, ha:

  • örök gyerek vagy,
  • van gyermeked,
  • szereted a lámákat,
  • nem tudod, miért szeretik mások annyira a lámákat,
  • egy édes, szívmelengető mesére vágysz.

Ha érdekel a könyv, ITT tudod megvásárolni!

Jó olvasást!
Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: