Seanan McGuire: Mélybe ​ránt a Lápvilág | értékelés


Teremts egy világot, amiből rengeteg világ nyílik, és számtalan történetet tudsz majd róluk írni. McGuire kisregényei oda repítenek, ahová csak szeretnéd, de mindennek a kiindulópontja Eleanor West otthona. Lépj be te is az ajtódon, és nézd meg mi lapul mögötte!
 

Én és a könyv

Az első rész után azonnal olvasni akartam a másodikat, pláne, hogy Jack és Jill történetét ismerhetjük meg benne. Mi történt velük, mielőtt, és miután átlépték az ajtajukat? A Mélybe ránt a lápvilág minden kérdésünkre választ ad.

A Minden szív kaput nyitról, a sorozat első részéről ITT írtam.

Köszönöm a recenziós példányt a Fumax kiadónak!

Fülszöveg

A ​két iker, Jack és Jill tizenhét évesen tértek vissza otthonukba, ezt követően kerültek Eleanor West csellengő gyermekeknek fenntartott intézetébe.
De vajon mi történt velük ezt megelőzően, a Lápvilágon?
Jacqueline anyja tökéletes lánya volt: csendes, udvarias, mindig hercegnőhöz illő ruhában.
Ugyan kissé szigorúan bántak vele, de hát a tökéletes gyermekek nem teremnek csak úgy.
Jillian apja tökéletes lánya volt: kalandvágyó és vagány. Az apja jobban örült volna egy fiúnak, de ha már így alakult, kihozta a helyzetből a legtöbbet.
Az ikrek ötévesen jöttek rá, hogy a felnőttekben nem lehet megbízni.
Tizenkét évesen lementek a lehetetlen lépcsőn, hogy megtanulják, a megjátszott szeretet nem elég, hogy felkészítse az embert egy olyan életre, amelyet át- meg átsző a varázslat… És ahol a halállal, vámpírokkal, őrült tudósokkal és létfontosságú döntésekkel kell majd szembenézniük.

Lapszéli jegyzetek

A könyvről röviden

– Csellengő gyerekek sorozat második része,

– Fantasy,

– Első rész olvasása nélkül is érthető, de jobb sorrendben olvasni, 

Véleményem

Jack és Jill történetét valamennyire már az előző részből megismertük, így csodálkoztam, hogy pont őket választotta Seanan McGuire a sorozat második részéhez. Úgy éreztem, hogy ők annyira nem lehetnek izgalmasak. Mekkorát tévedtem!

Jack és Jill, vagyis valójában Jacqueline és Jillian egypetéjű ikertestvérek, a szüleik legnagyobb bánatára. A könyv azzal kezdődik, hogy megismerjük a szülőket, és a motivációjukat, hogy miért akarnak gyereket. Hogy is mondjam.... nem sok rossz szülőről olvastam eddig életemben, de ők túltettek mindegyikőjükön, azokon is, akikről eddig nem olvastam. Minden újabb tény, amit megtudtam róluk teljesen kiakasztott. De muszáj volt olvasni róluk.

Csak rajtuk keresztül tudtuk megérteni igazán, miért is lett Jack és Jill az a két lány, akiket az első részből ismerünk.

Szóval ahogy említettem Jack és Jill szüleivel kezdődik a könyv. Számukra csupán a külső a lényeg, a kép, amit a világ felé mutatnak. Mindennek mindig tökéletesnek kell lennie, gyereket is csak amiatt vállaltak, már látták, hogy a kollegáiknak is van. A nő végig egy kislányról álmodott, a férfi egy kisfiúról. De ikreik lettek, kettő lány: Jacqueline és Jillian. Így hát fogták, és felosztották őket egymás között. Jacqueline (Jack) mindig elegáns ruhában járt, nem lehetett sosem koszos, tökéletesnek kellett lennie minden pillanatban. Jillian lett az apja lánya, aki fiús ruhákban járt, vadóc volt, sportolt, és bármikor lehetett koszos. A szülők mindent megtettek, hogy a két gyermeknek ne is legyen jó kapcsolata, és lenézzék a másikat.

Azt hiszem sejthetjük, hogy hiába volt ott a nagymama az első pár évben (és tett meg mindent, hogy szerető testvérként, értelmes gyermekekként nőjenek fel), a szülők akarata mindent elrontott. Nem csoda, hogy megnyílt Jacknek és Jillnek egy ajtó 12 éves korukban, amin sok-sok lefelé lépcsőzés után egy különös helyen találták magukat: a Lápvilágban.

Itt aztán a vámpír nagyúrhoz kerülnek, aki a falun uralkodik, ahol igazi úrihölgyek lehetnek, vagy mehetnek a tudóshoz, aki egy malomban lakik a falun kívül.

A testvérek előtt nagy út áll, és rengeteg nehéz döntés. Ahogy kiszabadultak szüleik zsarnokságából először dönthetnek szabad akaratuk szerint, így talán nem meglepő, hogy minden a feje tetejére áll.

Nagyon örültem, hogy volt lehetőségünk megismerni egy újabb világot ebben a különleges könyvben, bár az biztos, hogy ide sosem szeretnék eljutni. Brrrr. Nem tudom a lányok hogyan bírták. Mondjuk, de, tudom, olvastam. Inkább örülök, hogy az én gyerekkorom nem volt elcseszve, hogy ilyen világba kerüljek xD

Utólag úgy érzem, hogy sok komoly téma szóba került a Mélybe ránt a lápvilágban, és nagyon is megérte elolvasni. Mondjuk McGuire stílusa annyira tetszik, hogy szerintem bármit elolvasnék tőle...

Összességében örülök, hogy elolvashattam Jack and Jill történetét a Lápvilágról, és megismerhettem jobban mi is áll az ő történetük mögött. Nem mondom, hogy szerethető karakterek, bár Jack elég nagy kedvenc lett, de mindenképp megéri elolvasni, ha tetszett az első rész!

Ajánlom, ha

- olvastad az első részt,
- szereted a nem sablonos vámpír sztorikat,
- elcseszett családmodellről olvasnál,
vágytál már egy olyan világba, amit mintha neked teremtettek volna.
- érdekel, hogyan lesz Jacqueline és Jillianból Jack és Jill.


Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!

Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!

Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés