Lucy Strange: A nővérek átka | értékelés

A hat lánytestvérről különleges babona kering Mocsárzugban, apjuk pedig teljesen eszerint kezeli őket. Vajon ki tudnak törtni a lányok a babona árnyékából és képesek a saját kezükbe venni a sorsukat?

Én és a könyv

Lucy Strange könyvei mintha mindenhol ott lettek volna egy időben. Molyon majdnem mind a négy magyar könyve 90% feletti értékeléseket kapott. Mind újdonsült MG rajongó, nem hagyhattam ki az új regényét, aminek a fülszövege és borítója is azonnal megfogott!

Fülszöveg

Küzdelmes az élet Willa, Grace, Freya és három húguk számára. A hat, anya nélkül maradt lány egy tanyán él és dolgozik rettegett apjuk és egy átok árnyékában.Mikor megérkezik a vidékre a titokzatos Telihold vásár, a legidősebb lány, Grace végre egy kis vidámságot csempészhet az életébe, ám másnap, mikor a mutatványosok tovább vándorolnak, neki is nyoma vész.

Willa utánaered, az Elveszett mocsáron át követve nyomait, ahol sűrű árnyak gyülekeznek. Ha sikerül közöttük átvergődnie, és egyesíteni családját, talán az apja által rejtegetett titkokra is fény derül, és szembenézhet legmélyebb félelmeivel…

Lucy Strange legendákat és mágiákat ötvöző kalandregénye.

Lapszéli jegyzetek

A könyvről röviden

– kiadói ajánlás: 10 éves kortól

– szerintem picit több/gyerekfüggő

– varázslatos mese, babonákkal, cirkusszal, mocsaras vidékkel

– CW. bántalmazó, részeges apa

Véleményem

A nővérek átka tökéletesen azt adta, amire számítottam, talán még többet is. Lucy Strange könyveiről sok jót hallottam már, mire ez a kötet a kezembe került, úgyhogy nagy elvárásokkal kezdtem bele az olvasásba.

Szerencsére ez a könyv mindent megadott nekem, amit vártam, még többet is talán.

Az első oldalaktól kezdve a végéig élvezettel olvastam, és alig bírtam letenni. Különleges, néha ijesztő, hangulatú, varázslattal átszőtt történetet kaptam, amiben a testvéri szeretetet különösen fontos szerepet kap.

"Bizony, az első lány jól házasodjon,
A második otthon mindent belakjon.
A harmadik kevés galibát csinál,
Ha a tanyán munkát talál.
A negyedik és ötödik, nekik muszáj férjet fogniuk,
Különben a hatodik hantol el,
s fényed örökre kihuny. 
“A hat lány átka” – Népi mondóka Mocsárzugból"

A történetünk főszereplői a Fernsby család, ami egy babonás és borzalmas apa, egy boszorkánynak tartott nagymama, és hat megátkozott nővérből áll. Mocsárzugban laknak, egy igazán babonás helyen, ahol a nőknek még olvasni is tilos.

Ahogy az átok is szól, az első lánynak, Grace-nek jól kell házasodnia, és itt kapcsolódunk be a történetbe. Kova, egy gyönyörű, fehér ló az udvaron áll, és cserébe Silas-nak ígéri a lányt az apja. Willa, a harmadik testvér (akinek a farm a sorsa, amivel amúgy nincs is baja, mert nagyon szereti), igazán tüzes természetű, imádja testvéreit, és mindent megtenne értük. Bántja, ahogy az apja bánik velük, és nem tudja szeretni. Teljesen kiborul, mikor megtudja, hogy Grace-nek egy ilyen alakhoz kell hozzámennie.

De aztán megérkezik a Telihold vásár Mocsárzugba, és minden megváltozik. Grace sosem tér haza a vásárból, és velük együtt eltűnik a teliholddal.

Willa utánaindul az Elveszett mocsáron át, és megküzd mindennel, ami üldözi őt, hogy előbb találja meg testvérét, mint az apja, vagy Silas.

Ha már szóba jött az Elveszett mocsár, muszáj megemlítenem, mennyire különleges hangulata volt ennek a mocsaras világnak. Szinte élőnek érződtek, és különleges szereplőjévé váltak a történetnek. Sosem tudhattad, mire számíts, és minden sarkon valami különlegesre számított az ember, valami természetfelettire. Ez a hangulat az egész történetet belepte, és nagyon megnyert magának.

A szereplőinkről már esett pár szó, de mesélek még egy kicsit.

Willát nagyon megkedveltem, mint főszereplő, bár néha nehezemre esett 12 évesként gondolni rá. Viszont úgy gondolom, a bátorsága és a szerettei iránti szeretete sok tizenkét éves számára példa lehet, és élvezettel olvasnak majd róla (ahogy én is tettem).

Nem csak Willa, hanem mindegyik testvére és a nagymama is megérdemelné akár a saját történetét. Szerettem róluk olvasni, szerettem, hogy ennyire összetartóak és hogy ilyen különleges kapcsolat van közöttük. A nagymama különösen nagyon kedves volt nekem. Az ő bátorsága, esze és kitartása megmutatta igazán, milyen erősek tudnak lenni a nők, és hogy megéri szembeszállni a babonákkal, és titkos ládákban könyveket tartani a szekrény mélyén.

Silas-ról és az apjukról inkább nem is írok semmit, de az ő karakterük is nagyon jól meg volt írva, tökéletesen olyan érzéseket váltottak ki belőlem szerintem, amit az írónő eltervezett. :D

Utoljára hagyva minden lovas lány álmát: Kova, a hatalmas, fehér paripa. Vele kezdődik a történet, és fontos szerepe is lesz benne végig. Imádtam az ő karakterét, nagyon jól keveredett benne a valóság és a mese, az emberi és az állati tulajdonságok, és minden álmom lett egy ilyen karakterű ló.

Azt hiszem mondhatjuk, hogy teljesen beleszerettem ebbe a varázslatos, misztikus, kissé ijesztő könyvbe. A babonák, mondák és valóság találkozása olyan tökéletesen válik eggyé ebben a könyvben, hogy bármikor újra tudnám olvasni.

Ugyan a fő szálunk, hogy Grace-t megtalálja-e Willa, úgy érzem, ennél sokkal többről szól, és sokkal többet tud adni nekünk A nővérek átka.

Biztos, hogy fogok még olvasni Lucy Strange-től, mert nagyon kíváncsívá tett, hogy vajon a többi regényében is megvan-e ez a varászlat, ami a mi világunkból hiányzik.

Hangulatában nekem kicsit az Éjszakai cirkusz és a Hotel ​Magnifique jutott eszembe, függetlenül attól, hogy mennyire más is valójában ez a három könyv. De aki ezeket nem szerette, ne emiatt ne kezdjen neki, mert amúgy tényleg teljesen más mind a három sztori xD

Összességében A nővérek átka egy babonás, mocsaras vidéken játszódó történet, amit a hat testvér szeretete, Kova, és a mocsárvilág legendái tesznek különlegessé.

"– Nos, gyerünk hát! – mondja derűsen a Nagyi. – Minek ácsorogtok még itt? Vágjunk bele!"

Ajánlom, ha

– szereted a kalandokat,
– a különleges helyszíneket, amik elvarázsolnak,
– az erős női szereplőket,
– a lovakat,
– s egy csipetnyi varázslatot.


Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!
Az Borítómánia projekthétre írt többi bejegyzést ITT tudod elolvasni.

Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!

Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: