Könyvek, amiket sosem fogok elolvasni


Rengeteg olyan könyv jelenik meg minden évben, ami után csorgatom a nyálam, és ezt már vagy tíz éve csinálom. Folyamatosan fedezem fel az újabb-régebbi könyveket, amikről azt érzem, hogy "ezt nekem azonnal el kell olvasnom!" De évi ötven könyves tempóval, ez lehetetlen küldetés. Akkor mégis mi a megoldás?

Sokat gondolkodtam mostanában ezen, hiszen tényleg, annyi de annyi könyv van a kívánságlistámon. Ráadásul itthon a könyvespolcomon porosodik hatvan olvasatlan könyv! És még rengeteg a könyvtárban, ami mind rám vár, ráadásul az új Kindle-ömön is csak úgy szaporodnak az (angol) könyvek. 

De kinek van ennyi ideje egyetem/munka/alvás/az élete mellett? Mert nekem sajnos nincs, hiába vágyakozom utánuk. Én nem olvasok elég gyorsan ehhez, nem tudom átolvasni az éjszakát, mert szeretek korán kelni. Ráadásul most még csak nem is tömegközlekedek, hogy addig olvashassak.

Nehéz szívvel, de elfogadtam, hogy lesznek olyan könyvek az életemben, amik hiába csábítóak, nem fog rájuk sor kerülni. Persze a jövő bármit hozhat, és remélem jó párat el is hoz nekem, de addigra meg lesznek újabbak, amik érdekelnek majd. 

Molyon böngészve ráébredtem, hogy egyre több könyvből készül sorozat, vagy film... És némelyik még tetszeni is szokott az embereknek... Pláne, ha nem olvasták a könyvet, de azért a könyvesek közül is mindig van, akinek tetszik. 

Így hát úgy döntöttem, hogy olvasás helyett néhány könyvnél az adaptációt választom. Nehéz döntés volt, hiszen kíváncsi vagyok a történetre, de ídőm bőven nem annyi, mint a tenger.

Szóval íme, 6+1 könyv, ami helyett filmet nézek (vagy már meg is tettem)

1. J. K. Rowling: Harry Potter

  • Az első pár részt olvastam, itt van az összes a nappaliban, de a filmeket már láttam, és hiába több/jobb a könyv, nem vonzanak. Bocsi minden rajongótól.

2. Rick Riordan: Percy Jackson és az olimposziak

  • A filmet már láttam, és hallottam, hogy borzalmasra sikerült. Nekem tetszett naívan. Most viszont az a hír járja, hogy lesz belőle sorozat! Úgyhogy ez a könyv is belecsúszott ebbe a mappába. 

3. Sophie Kinsella: Tudsz ​titkot tartani?

  • Mióta megjelent a könyvmolyképző gondozásában, és elolvastam a fülszöveget, azóta érdekel, hogy mit takar ez a könyv magában... De rá kellett jönnöm, hogy valószínűleg a film is elég lesz belőle. 

4. Veronica Roth: A ​beavatott

  • Úgy rémlik, mintha itt se tetszett volna mindenkinek a film, de nincs mit tenni... Ha ezt kihagyom, három könyvvel csökken az elakaromolvasni listám. Márpedig annak a listának nem árt a csökkenés.

5. Kody Keplinger: The ​DUFF – A pótkerék

  • Régen minden vágyam volt, hogy ezt elolvashassam, tetszett a fülszöveg, a borító... De mivel úgy érzem, már sose fog megtörténni... A filmnézésre azonban sort kerítek majd valamikor. 

6. Nicola Yoon: Minden, ​minden

  • Ez is egy olyan könyv, amiből már láttam a filmet, és úgy gondoltam, ezután nekem feltétlenül el kell olvasnom a könyvet, mert ha nem... És nem. 

7. Arthur Golden: Egy ​gésa emlékiratai

  • Ezt a könyvet annyian olvasták, és olyan jó értékelése van, hogy bűntudatom van erre a listára tenni. Mégis úgy érzem, hogy itt a helye, vagyis az olvasmányaim között lenne a helye, de kiszorult onnan, mert már... Teltház van. 


Őszintén, rosszul érzem magam, ahogy írom ezt a bejegyzést, mert olyan, mintha megcsúfolnám a könyvmoly társadalmat. Én azért továbbra is könyvmolyként gondolok magamra, és ha egyszer feltalálják az időnyerőt, akkor minden elhalasztott könyvet bepótolok. 

Vanda



Utóirat: Ez a bejegyzés nem zárja ki azt, hogyha eljutok valaha újra egy könyvtárba, akkor ne hozzam magammal hirtelen felindulásból ezeket a könyveket. Bármi előfordulhat. De jelenleg úgy gondolom, hogy ők már kimaradnak papír alapon az életemből.

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés