Rachael Anderson: Lord Drayson bukása | értékelés

Erre a könyvre minden igaz, amit a fülszöveg állít: elbűvölő mese, és engem teljesen magával ragadott. Azt hiszem ez lett az új kedvenc műfajom, és egy darabig ezt a könyvet fogom válaszolni az összes buta kérdésre (vagyis hogy mi a kedvenc könyvem).

Én és a könyv

Jane Austen Büszkeség és balítélete után rájöttem, hogy én kifejezetten szeretem a történelmi romantikusokat, és mikor megláttam ennek a könyvnek a borítóját (majd persze elolvastam a fülszöveget), rögtön tudtam, hogy nekem ezt el kell olvasni. Főleg, hogy az arany pöttyös kategória amúgy is közel áll a szívemhez! 

* recenziós értékelés. Köszönöm a könyvet a Könyvmolyképző kiadónak! *

Fülszöveg

Amikor Colin Cavendish, Drayson újdonsült grófja tájékoztatja Lucy Beresfordot, hogy az édesanyjával együtt el kell hagyniuk a házat, amit az elmúlt két évben az otthonuknak tekintettek, Lucy rettentően felháborodik. Nincs se pénzük, se rokonaik, nincs senki, akihez segítségért fordulhatnának, és nincs hova menniük. Hogy meri a gróf minden lelkiismeretfurdalás nélkül felrúgni az apja Beresfordéknak tett ígéretét?

A végzet Lucy kezére játszik, amikor egy lovasbaleset után eszméletlen állapotban talál a grófra az út közepén. Amikor a férfi magához tér és nem emlékszik rá, hogy ki is ő valójában, Lucy megragadja az alkalmat, hogy leckét adjon alázatosságból a grófnak: elhiteti vele, hogy ő csupán egy egyszerű szolga, méghozzá Lucy szolgálatában.

És ezzel kezdetét veszi az elbűvölő mese egy nagyképű lordról és egy lobbanékony fiatal lányról, akik úgy belekavarodnak az események hálójába, hogy az is kérdésessé válik, kikeverednek-e belőle valaha

Lapszéli jegyzetek

A történelmi romantikus könyvekkel nálam nehezen lehet mellélőni, ráadásul ennek a könyvnek a hátulján még Jane Austen neve is rajta van, szóval bizakodva vágtam bele.

És meg kell mondanom, hogy nem csalódtam.

A történet a 19. századi Angliában játszódik, Tanglewoodban. Lucy édesanyjával él egy kis házban a hatalmas birtokon, mióta lelkész édesapja meghalt. Kiskorában sok rosszaságban benne volt, viszont megfogadta, hogy soha nem fog hazudni.

Lucy és a szolgálólány (aki egyben legjobb barátja is) egyedül vannak otthon egy hétig, mikor egy furcsa idegen kopog az ajtón, és teljesen felborítja Lucy addigi életét.

Mivel a fülszövegben, sőt, a boríton is rajta van, így én is leírom bátran: Lord Drayson elveszíti az emlékezetét, és Lucy azt hazudja neki, hogy ő csak egy egyszerű szolgáló, és nemrég fogadták fel. Szerette volna, ha a férfi jó modort tanul a munka által, de rá kell jönnie, hogy Lord Drayson nem olyan, mint azt elsőre gondolta.

Lucy személyiségében meg kell mondanom, hogy magamra ismertem, legalábbis szeretném azt hinni, hogy én is ilyen vagyok. Cserfes, megvan a maga véleménye, de ha kell akkor szerény és szófogadó (még ha közben fortyog is egy kicsit). Mindenkiben meglátja a jót, és szeret kertészkedni is (bár ezerszer jobban ért hozzá, mint én), és véleményem szerint, egyszerűen imádnivaló (na magamról nem gondolom ezt, de bevallom, szeretném, ha mások így gondolnák :D).

"Egy mosoly nem mosoly, csak ha tükröződik az illető szemében is."

A mellékszereplők közül nem is tudnék kedvencet választani. Mr Shepherd igazi úriember volt, aki Lucynak bármikor szívesen segített pár tanáccsal. Emellett Georgie, Lucyék bejárónője és Collins családja az, akik nélkül ez a történet nem lehetett volna az, ami. Az egyik következő rész ráadásul az egyikükről fog majd szólni, és nagyon kíváncsi vagyok már rá!

A főszereplőink szinte rögtön egy hullámhosszon vannak, mégis csak szépen lassan ébrednek rá, hogy talán többet is éreznek az "elviseljük egymást" szintnél.

A könyv stílusán érezni véltem, hogy mai korban íródott, és úgy játszódik a múltban, de őszintén, ez engem nem tudott zavarni. A szöveg gördülékenysége, humora magával ragadt, és minden mást feledtetett velem.

"– Ezt megkönnyebbülten hallom – válaszolta a férfi. – Ön nyilvánvalóan feddhetetlen jellemű asszony.
– Az vagyok – igazolta vissza az asszony. – A kérdés az, hogy ön az-e?
– Mármint asszony? – A férfi hangjából mosoly hallatszott. – Remélem, hogy nem.
– Feddhetetlen jellemű férfi – sziszegte Mrs. Bidding."

Összességében elmondhatom, hogy az elejétől a végéig imádtam minden sorát, minden szereplőt (még Mrs. Biddinget is, igen) megkedveltem, remekül szórakoztam rajta, és 2021 januárjának kedvenc könyve lett számomra!

Azt hiszem ez megmagyarázza miért adtam rá öt csillagot, és jelöltem kedvencnek molyon.

Úgy hogy légyszi, sicc megvenni, mert szeretném, ha kiadnák a folytatásokat :(( Kösziiii 😁

Ajánlom, ha:

– szereted a történelmi romantikus könyveket,
– humoros, könnyed sztorira vágysz,
– kedveled a belevaló főszereplőket,
– szívesen elutaznál most Angliába
– minden álmod egy nagy birtok szélén lévő kis házikóban élni, és a saját apró kertedet művelni.

Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!


Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!
Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés