Stephanie Garber: Finale | értékelés by Máté


A Caraval-trilógia utolsó könyvében végre minden titokra fény derül, amit eddig Stephanie Garber nem árult el. Epikus lezárása a trilógiának, ami egy különleges, mágikus világba repít minket.

Én és a könyv

Te jó ég, ez a könyv minden várakozást felülmúl. Megérte azt az 1500 oldalt, hogy a végére érve teljesen új értelmet nyerjen minden. Miután befejezetem, első dolgom volt felhívni Vandát, hogy neki is azonnal el kell olvasni a soroztot, mert nagyon fog tetszeni neki!

Köszönjük a recenziós példányt a Kolibri kiadónak!

Fülszöveg

Egy szerelem, amelyért megéri küzdeni.
Egy álom, amelyért megéri meghalni.
Egy befejezés, amelyre megérte várni.

Két hónap telt el a legutóbbi Caraval befejezése óta. Két hónapja, hogy a Fátumok kiszabadultak egy elvarázsolt kártyapakliból, két hónapja, hogy Legend bejelentette igényét a trónra, és két hónapja, hogy Tella rájött: a fiú, akibe beleszeretett valójában nem létezik.
Amikor életek, birodalmak és szívek sorsa múlik rajta, Tellának el kell döntenie, hogy megbízik-e Legendben, vagy régi ellenségeként kezeli. Miután rábukkan egy titokra, amely fenekestül felforgatja az életét, Scarlettnek képessé kell válnia a lehetetlenre. Legendnek pedig meg kell hoznia egy döntést, amely örökre megváltoztathatja.

A Caraval véget ért, de minden idők legnagyobb játéka még csak most kezdődik. Ezúttal nincsenek nézők – csak nyertesek vagy vesztesek.

Lapszéli jegyzetek

A könyvről röviden

– Young Adult, krimi, fantasy

– Sorozat utolsó része, befejezett

– Középbirodalomban játszódik 17/18. században

– 450 oldal

Véleményem

(nem spoileres)

Nem is tudom, hol kezdjem.... Ha olvastad az előző értékeléseimet (ha esetleg nem, akkor ITT és ITT megteheted), meg fogsz lepődni ezen az íráson, mert egyszerűen minden megváltozott bennem.

A karakterek végre ezer oldal után képesek változni, fejlődni, jó és rossz irányba egyaránt, mindezt roppant emberien és valósághűen, ami az első kettőből nagy szívfájdalmamra hiányzott. Döntéseket hoznak, áldozatokat hoznak, logikusan gondolkodnak, egyszerűen tökéletes.

A legfontosabb és legmeghatározóbb rész, a mágia. Amikor a Caravalba belekezdtem, azt vártam, hogy körülvegyen egy hatalmas cirkusz, artistákkal, bűvészekkel, állatokkal. Sajnos ezt nem kaptam meg, még a Legendary-ban sem. Ennél a könyvnél meg egyszerűen nem is számítottam rá, éppen ezért annyira meglepett. Jelenetről jelenetre átitatta a könyvet a mágia. Ott volt körülöttem, nem csak hogy láttam, én is ott voltam velük. Pontosan ez az, amit már az elején is elvártam volna a sorozattól, és most végre megkaptam!

Csakhogy szokás szerint morgolódjak is egy kicsit... az utolsó tíz oldalon, mikor mindenki haldoklik szerelmes, gyűlölettel teli, senkit nem érdekelnek a Scarlett ruháját övező hófehér fodrok. Tudom, hogy mindhárom könyvnél elmondtam, de nem tudok elsiklani felette. Mentségére szóljon, most először fontos volt az, hogy ki milyen ruhában császkált.

Szerintem ez a lezárás messze túlteljesítette az elvárásaimat, és méltó befejezést kapott a trilógia. Örülök, hogy beelvágtam ebbe a kalandba Tellával, Scartlettel és Legenddel.

Szívesen megnéznék egy filmet erről a könyvről, hiszen olyan sok, még az eddigieknél is több, varázslatos látvány elemmel találkoztunk a történet ideje alatt.

Összességében a Finale elhozza nekünk mindazt a varázslatot, szerelmet, játékot és földöntúli létet amit az eleje óta vártram.

 

Ajánlom, ha:

– elmúltál 14 és van szemed (olvasd el, megéri),

– szereted a krimiket és a szerelmet,

– szereted a bálokat és a mágiát.

Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!
(Épp benne van a Libri 3+1 akciójában az egész trilógia😉 - dec. 31-ig)



Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!
Máté

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: