Erin Hunter: Megtört ​büszkeség | értékelés

A változás szele megérinti a szavannát. Bátorfölde állatai nem is sejtik, hogy mi vár rájuk. Három állat sorsa fonódik össze a lapokon, Erin Hunter legújabb magyarul megjelent művében, a Megtört büszkeségben.

Én és a könyv/PROjekt

Erin Hunter neve volt az amiért igazán kíváncsi lettem erre a könyvre. Ugyan még nem olvastam semmit a szerzőről, de úgy gondoltam, ez jó kezdés lehet, hiszen a borító és a fülszöveg is izgalmasnak tűnik. Az állatos történetekre pedig bármikor kapható vagyok.

Köszönöm a recenziós példányt a Könyvmolyképző kiadónak!

Nézd meg a könyv hivatalos trailerét ITT!

Fülszöveg
Oldalszám: 304
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Broken Pride
Fordító: Roehnelt Zsuzsanna Lilla
ISBN: 9789634570813
MEGRENDELEM


EGY OROSZLÁN, AKIT KITASZÍTOTT A FALKÁJA.
EGY ELEFÁNT, AKI OLVAS A HOLTAK CSONTJAIBÓL.
EGY SORSA ELLEN LÁZADÓ PÁVIÁN.

Az afrikai síkságokon generációk óta szigorú törvény uralkodik: csak a túlélésért ölj! Ám a hűtlenség a legkevésbé nyilvánvaló helyeken rejtőzik, és néhány állatnak semmi sem szent, ha a hatalomról van szó. Amikor elképesztő árulás fenyegeti a régóta fennálló békét, három fiatal állat – egy oroszlán, egy elefánt és egy pávián – együtt száll harcba a túlélésért. A vadászok, dögevők, ragadozók és zsákmányállatok közötti érzékeny egyensúlyt most a három botcsinálta hős tartja a mancsában, és mindnyájan nyerhetnek vele valamit – vagy mindent elveszíthetnek.

EGYÜTT MEG KELL HALLANIUK A VADON SZAVÁT.

A fiatal felnőttek és a tini korosztály imádni fogja.
A Trónok harca, állatszereplőkkel.

Lapszéli jegyzetek

A könyvről röviden

middle grade/ifjúsági

állatmese

– sorozat első része (Bátorfölde)

– kiadói ajánlás: 10 éves kortól


Véleményem

Az Oroszlánkirály és  Dzsungel könyve sokunk kedvenc történetei közé tartozik, igaz? 

Erin Huntert talán a Harcosok törzse sorozatáról ismerhetik itthon, bár sajnos nem volt túl nagy sikere. Nem is jelent meg az összes része a sorozatnak itthon, pedig én  nagyon kíváncsi lennék rá! Harcos macskákról szól, én meg imádom a macskákat, szóval rossz tuti nem lehet.

Azért is biztos vagyok abban, hogy nem rossz az a sorozat, mert előre elárulom: nagyon tetszett a Megtört büszkeség!

A könyv stílusa már az elején nagyon tetszett. Első szám harmadik személyben íródott, viszonylag sok párbeszéddel, amik pörgősebbé teszik a történetet, és pont elég közbeékelt leírással, amik segítenek tájékozódni a szavanna világában.

A fülszöveg a Trónok harcához hasonlítja a történetet... Máig nem értem miért. Én az Oroszlánkirályt és a Dzsungel könyvét említettem: Az oroszlánkirályt nyilvánvalóan a főszereplőnk miatt, a Dzsungel könyvét pedig az állatok közötti kapcsolat és a törvények miatt találtam hasonlónak.

A történet elején megismerjük Vitéz falkáját, köztük legkisebb kölykét, akinek az elején még neve sincs, csak Sebes kölyökként utalnak rá. Lehet jobb lett volna, ha így is marad, ugyanis miután nevet kapott a kölyök, kész szenvedés volt végigolvasni azt. Rettenthetetlen lett a neve. Ugye milyen nehéz kiolvasni? Leírni is az volt.

Persze, volt története a nevének, és létjogosultsága is, és aztán nagyban meghatározta a cselekedeteit is, szóval jó döntés volt a szülők részéről, csak én vagyok nyafka.

Szóval, ott tartottam, hogy nevet kapott a kisoroszlán… Ami után nem sokkal megjelent egy betolakodó agglegényfalka oroszlán, és jól szétzavarták a csapatot. Rettenthetetlennek menekülnie kellett. Kevés esélye volt, hogy egyedül túlél a szavannán... De nyilván ez a sztori eleje, ő meg a főszereplőnk, szóval meglepetés: kisebb bonyodalmak és szerencse árán, de túléli. Azonban innentől kezdve minden megváltozik a szavannán. Hiszen egy oroszlán megszegte a törvényt, ami különös eseményeket indított útjára.

A  könyv első harmadában bemutatásra kerül a többi főszereplőnk is: az elefántcsorda Éggel, Nagy Anyával, Holddal, és a páviáncsapat Tövissel, Sárral és Csípéssel.

A legbosszantóbb és legforrófejűbb szereplő egyértelműen Rettenthetetlen. Sokszor fogtam a fejem, hogy már megint hülyeséget tervez... De mivel ez egy kezdő kötet ugyebár, nem nagy spoiler, hogy a barátai segítségével valahogy csak kikeveredik minden bajból.

Égről nem sokat tudtunk meg ebben a részben, a Rettenthetetlennel és Tövissel sem volt túl sok közös jelenete. Biztos vagyok benne, hogy a következő kötetekben fontos lesz még a képessége, és ő maga is, de egyelőre csak mellékszereplőként ismerhettük meg. Kicsit aggódós, de józan eszű elefántnak tűnik. Meglátjuk mit hoz majd a jövő.

Tövis, a pávián már ebben a részben is sok fontos jelenetet kapott. Okos, bár nem a legokosabb (Sár nélkül ki tudja, hol lenne - de ezt ő is tudja, és ezt becsülöm benne), kellőképpen bátor, és mindig kiáll a barátaiért és az igazságért. Az egyik legszimpatikusabb karakter volt a könyvből. A második résznek ő van a borítóján, szóval alig várom, hogy megjelenjen az is itthon.

Ugyan a szereplőink állatok, és beszélnek, mégsem érződtek túlságosan emberinek, és szerintem nagyon jól megragadta őket a szerző a maguk valójában. Persze, vannak benne fantasztikus elemek, de jól kitalált, szerethető karaktereket alkotott.

Tudom, a történetről alig írtam, de nem tudom eldönteni, mi az, amivel túlságosan elárulnám a cselekményt, és mi az, amivel nem... Jelenleg úgy érzem, hogy minden fontos, és jobb első kézből elolvasni, mint innen megtudni. Szóval sipirc olvasni :D

De azt el tudom mondani, hogy engem nagyon kíváncsivá tett a történet, nagyon akarom olvasni a folytatást, és öt csillagot kap tőlem.

Összességében a Megtört büszkeség remek nyitánya a Bátorfölde sorozatnak. Felnőttek és gyerekek egyaránt élvezni fogják ezt a különleges állatmesét, amiben van tiltott szerelem, árulás, bátorság, küzdelem, veszteség, és izgalom.

Ajánlom, ha

- oroszlános mesére vágysz,
- szereted az állatmeséket,
- iskolás vagy,
- eleged van az olyan történetekből, amiben vannak emberi szereplők
- kíváncsi vagy, mégis hogyan találkozhat egy pávián egy elefánt és egy oroszlán
- pörgős mesére vágysz



Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!
A Magánkönyvtár projekthétre írt többi bejegyzést ITT tudod elolvasni.

Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!

Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: