Suzanne Allain: Mr. Malcolm lajstroma | értékelés


Mr. Malcolm, öntelt, válogatós agglegény, aki nem hajlandó akárkivel összekötni az életét. Listát is írt arról, hogy milyennek kell lennie egy jó feleségnek. Már épp letenne arról, hogy bárki alkalmas erre a szerepre, amikor feltűnik a színen Selina Dalton.

PROjekt

A történelmi romantikusok mindig is nagy kedvenceim közé tartoztak (lásd Rachael Andersen könyvei), így mindig nagy örömmel csapok le az új megjelenésekre, gyakran anélkül, hogy elolvasnék róluk bármilyen véleményt. Így került hozzám a Mr. Malcolm lajstroma is, ami fülszöveg alapján egy (valljuk be, nem túl kiszámíthatatlan), szórakoztató, romantikus könyvnek hangzott, ami az 1818-as évek Angliájában játszódik, ráadásul film is készült belőle. Aztán megjelentek az első magyar értékelések, amik egy kicsit elbizonytalanítottak, de végül én is belevágtam ebbe kosztümös történetbe.

Köszönöm a recenziós példányt a Könyvmolyképző kiadónak!

Fülszöveg
Oldalszám: 224
Eredeti cím: Mr. Malcolm's List
Fordító: Tóth Katalin
MEGVESZEM

Ha ​egy öntelt agglegény kizárólag olyan hölgyet tud feleségnek elképzelni maga mellé, aki megfelel a szigorú feltételeinek, megérdemli a leckéztetést – és ez örök igazság.

A tekintetes Jeremy Malcolm feleséget keres, de nem akármilyet. Menekül a vagyonára áhítozó nők elől, és igyekszik megtalálni azt a hölgyet, aki a gondosan összeállított listáján szereplő kritériumoknak sorra megfelel. Ám egyre fogy a remény, mert hiába keresgél évek óta, nem leli a tökéletes társat. Ekkor érkezik a városba Selina Dalton kisasszony…

Selina, aki egy plébános lánya, nem tudhat nagy vagyont magának, és a felsőbb körökben sem járatos. Amikor a barátnője, Julia meghívja Londonba, nagyon boldog – egészen addig, amíg ki nem derül, hogy részt kell vennie egy fondorlatos tervben, mellyel Julia bosszút akar állni Mr. Malcolmon. Selina vonakodva egyezik bele, különösen, miután személyesen is megismeri az ellenállhatatlan Mr. Malcolmot, aki úgy tűnik, mégsem olyan öntelt gazember, mint amilyennek Julia jellemezte.

Ám amikor Mr. Malcolm az elérhetetlen lajstroma alapján kezdi méregetni Selinát, a lány úgy dönt, ő maga is meghatározza a kívánalmakat, amiket egy férjjelöltben látni kíván. És ha Mr. Malcolm meg akar felelni ezeknek, fel kell fednie az igazi énjét…

Lubickolj a régenskor üde romantikájában!

Lapszéli jegyzetek

A könyvről röviden

– történelmi romantikus, az 1818-as évek Angliájából,

– nem sorozat része,

– film is készült belőle,

– öntelt férfiak és beképzelt lányok, félreismert szereplők története.


Véleményem

„Ahogy a költő mondja: »A remény a legreménytelenebb dolog a világon.«”

Én pedig végig reménykedtem, hogy hátha új kedvenc lesz ez a könyv, de sajnos nem. Már a könyv befejezése után is nehezen találom a szavakat arra, hogy miről is olvastam.

Adott egy gazdag, grófi származűsú (bár másodszülöttként grófi címtől elesett) férfiú, nevezett Mr. Malcolm, aki nagyon válogatós lányok terén. Nem véletlen, ugyanis 10 pontos listát írt arról, hogy milyennek kell lennie egy jó feleségnek. Ha valamelyik lány bármelyik pontnak nem felel meg, nem is pazarol rá több időt.

Ilyen lány lett Julia is, akinek egyszer volt szerencséje operába mennie Mr. Malcolmmal, de sajnos a 4.-es pontnál alkalmatlannak bizonyult, így többé nem kereste a férfi a társaságát. Julia borzasztóan szégyellte magát, de annál jobban haragudott a férfira, mikor unokatestvére által tudomást szerzett a listáról. Így hát kieszelte a tökéletes bosszút a férfi ellen, amihez szüksége volt régi osztálytársnőjére, Selina Daltonra is.

Akivel végre megérkezett az egyetlen elviselhető szereplő a könyv lapjaira.

Nem mondom, hogy arra számítottam hogy hú, de fordulatos, és kiszámíthatatlan történet lesz, azt már az elején elfogadtam, hogy tudom mindenkiről, hogy ki-kivel fog összejönni a végén (és nem csalódtam magamban). De azért jobban élveztem volna az olvasást, ha a szereplők nagy részét tudtam volna kedvelni, és nem ennyire... egyszerű lett volna az egész.

Ez most nagyon negatívnak hangzik, az elején tényleg ezt is gondoltam az egész könyvről, szerencsére azért a végén sikerült egy kicsit kihúznia magát a csávából, és egész jó lett, pláne, hogy voltak olyan szereplők, akiket végre kedvelhettem.

Nem akarom azt mondani, hogy az egész történet béna volt, mert azért voltak benne humoros jelenetek, például az üvegházas, vagy a tóba borulós, amin kifejezetten jól szórakoztam.

De legtöbbször csak olvastam, és ugyan sokszor le se raktam a könyvet, mert a sok párbeszéd miatt könnyen olvasható, azért annyira nem ragadt magával.

Az viszont tetszett, hogy jól voltak elosztva az események a könyvben. Nem éreztem úgy, hogy bármi is túl lenne nyújtva, minden akkor történt, amikor annak történnie kellett. Bár néha kicsit elkapkodottak voltak az események, de hát maga a könyv is rövidke.

„Meglehetősen kínos, ha egy hölgy csak annyi reakciót vált ki egy úriemberből, hogy az tüsszögni vágyjon tőle."

A szereplőket már említettem, de a kedvenceimet nem... Akik egyértelműen a szülők voltak, akik legalább eszüknél voltak, és Mr. Malcolm anyja kifejezetten cseles volt, ahogy próbálta jobb belátásra bírni a fiát. Most elbizonytalanodtam egy pillanatra, hogy nem a nagynénje volt-e, de remélem az anyja. Szóljatok, ha tévedtem.

Miután Mr. Ossory is megjelent a színen, már Julia is egész elviselhető lett, is érdeklődve figyeltem a kapcsolatuk alakulását. Mondjuk azért azt sajnáltam, hogy mikor már azt hittem Julia esze egészen megjött, hirtelen mégis újra rájön a sértődött kislányos viselkedés, és képes mindent tönkretenni.

„Nemrégiben rájöttem, hogy hiba romantikus illúziókba ringatnia magát az embernek. A valóságnak megvan az a rossz szokása, hogy mindenhova betolakszik, és ez igen fájdalmas tud lenni."

Selina volt az egyik szereplő, aki miatt megérte végigolvasni a könyvet. Neki is voltak azért megkérdőjelezhető cselekedetei, de azért átérezhető volt a helyzete, ahogy egyszerre próbált kettő embernek megfelelni, és közben végig önmaga maradni. Kifejezetten örültem neki, mikor végre sínbe ért az élete, és nem próbált senki sem keresztbe tenni neki. Megérdemelte, hogy boldog legyen.

Kicsit lehet negatívabb hangvételűre sikerült ez az értékelés, mint terveztem, pedig nem volt ez rossz könyv. Az egyetlen hibája, hogy kiemelkedően jó sem, de hát nem kell minden könyvnek annak lennie. 

Nem bántam meg, hogy elolvastam, és lehet a filmet is meg fogom nézni. Akik valami egyszerű, agykikapcsolós történetre vágynak, bátran olvassák el.

Összességében egyszer olvasós, történelmi közegbe ágyazott romantikus történet, sok párbeszéddel, egy adag toporzékoló szereplővel, egy öntelt agglegénnyel, és egy értelmes leánnyal.

Ajánlom, ha

- nem vársz nagy csavarokat,
- nem vársz nagy történelmiséget,
- egyszerű romantikus könyvet olvasnál

Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!
A Davenport család és kosztümös romantika projekthét többi bejegyzését ITT tudod elolvasni!

Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!

Vanda

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés