Kertész Edina: A lány, aki szavakkal varázsolt | értékelés

Nekem is nagy álmom, hogy egyszer úgy tudjak varázsolni a szavakkal, hogy az másokat is elkápráztasson. Ez a könyv Szabó Magdáról szól, és bátran odaadnám minden kislány kezébe, de kisfiúéba is ezt a mesésen elmesélt igaz történetet.

Én és a könyv

Szabó Magdával először az iskolában ismerkedtem meg az Abigél című regénye kapcsán. Nem emlékszem, hogy magáról az írónőről tanultunk volna, beszéltünk volna bármit is az életéről. Ennek a könyvnek a címe és a rajz rajta annyira megfogott, hogy mindenképp meg akartam ismerni jobban az írónőt.

Fülszöveg

Élt egyszer egy kislány, aki előtt egy könyvet lapozgatva megnyílt egy szavakból épülő varázslatos világ. Szabó Magda azonnal tudta, hogy ebben a világban van az igazi helye.

A kislány mielőbb olvasni és írni akart, hogy a valóság az ő képzeletbeli világához és az álmaihoz igazodjon. A valóság azonban, amelyben felnőtt, majd gyerekeket tanított, regényeket, verseket és színdarabokat írt, nehezen igazodott, és sok-sok évnek kellett eltelnie addig, míg végre azt és úgy és annak és arról írhatott Szabó Magda, amit, ahogyan, akinek és amiről akart.
Könyveit ma a világ több mint negyven nyelvén olvassák.

Lapszéli jegyzetek

Az ilyen könyvek után jövök rá, hogy nem olyan rossz megismerni az írók életrajzát. Persze, ebben nem is unalmas, száraz adatok vannak felsorolva feketén fehéren, hanem tele van élettel, színes történetekkel.

Az illusztrációk engem teljesen elvarázsoltak, bármikor el tudnám nézegetni őket. Instagramra készítettem egy belelapozót, ezt itt meg tudjátok nézni, de ide is teszek be négy képet:



Egész gyermekkorától haláláig követhetjük végig Szabó Magda életét, egyszerűen és röviden leírva, de képzeljétek... Én így is elsírtam magam rajta.

Két kedvencem lett a könyvből: hogy az írónő is szereti a macskákat, és nagyon cuki rajzok is voltak róluk. Illetve, hogy azért kezdett el gyerekeknek írni, mert az egyik tanítványa az elemi iskolában szóvá tette, hogy nekik miért nem ír.

Tévedtem, van egy harmadik dolog, ami miatt csodálom az írónőt. Egyszer írt egy levelet egy általa nagyra tartott színésznőnek, aki sose válaszolt neki utána. Ekkor ő megfogadta, hogy minden rajongói levélre válaszolni fog, és be is tartotta ezt. Bárcsak a kortársa lettem volna Szabó Magdának!

Összességében ez egy olyan könyv, amiben az írónő újra életre kel, együtt éljük át vele a nehézségeket és örömöket. Mindemellett tényleg csodás rajzok tarkítják a könyvet.

Ajánlom

A gyerekek is örömmel tanulhatnak ebből, példaképük lehet az írónő, és szerintem a felnőtteknek is aranyos könyv lehet ajándékba. Ha szereted Szabó Magdát, akkor nem hiányozhat a gyűjteményedből!

Ha érdekel a könyv, ITT tudod megvenni.

A mesehéthez készült többi írást ITT találod.

Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat,

Vanda



Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés