Martin Jenkins: Az ​állatvilág bajnokai | értékelés


December első hetében a mesék és gyerekkönyvek világba utazunk a Prológus bloggereivel. Ha állatszerető gyermekünk van, vagy mi magunk vagyunk azok, akkor ez a könyv tökéletes lesz mikulásra, karácsonyra, vagy csak úgy.

Én és a könyv

Mostanában mikor a könyveket böngészem, folyton ott van a fejemben, hogy az unokaöcsémnek is kéne valami, meg nekem is kéne egy jó kis gyerekkönyv. Mivel szeretem az állatokat, és nagyon tetszett ennek a könyvnek a borítója, nem volt kérdés, hogy szeretném.

Köszönöm a könyvet a Kolibri kiadónak!

Fülszöveg

Amilyen változatos és sokszínű az állatok világa, olyan páratlan teljesítményekre képesek egyes képviselői. Ebben a könyvben ötven különleges fajt ismerhetsz meg a világ minden részéről, melyek mind csodás képességekkel rendelkeznek. Akadnak köztük régi ismerősök, meghökkentő különcök, valamint ritkán látható, titokzatos bajnokok is szép számmal.

Vajon ki lesz a legbüdösebb, ki rendelkezik a legvarázslatosabb gyógyulás képességével, és ki végzi a legáldozatosabb munkát környezetünk tisztán tartásáért?

Járj utána te magad, fedezd fel a természet legkülönlegesebb teremtményeit ebben az egyszerre izgalmas és szórakoztató kötetben!

Lapszéli jegyzetek

A könyvben 34 bajnoki kategória lett meghirdetve, és összesen ötven faj kerül bemutatásra. Többek között bemutatásra kerülnek a Nagy utazók, de a Legsokkolóbb egyéniség díj is átadásra kerül.

Az emlősöktől kezdve a csalánozókig mindent megtalál a gyermek ebben a könyvben, amire csak kíváncsi.

Az egyéni nyertesek oldala sok képpel és információval van tele, de mindegyik ugyanúgy van felépítve.

  • Bal oldalt egy kép róla a nyertes medállal, az alap információk (kategória, lakhely, élettartam, étrend), és aztán egy bővebb ismertető szöveg róla. Alul a nyertes szalag alatt pedig további érdekességek, hogy miért is érdemelte meg a díjat.
  • A jobb oldali lapon pedig mindig színes alapon három-négy kép van, további érdekességeket bemutatva az állatokról.
  • Ahol több nyertes is fel van sorolva, ott egy kép, és az alap jellemzők mellett egy bekezdésnyi szöveg van róluk.

De íme pár kép, hogy értsétek miről hablatyolok:

hód - a legkeményebb fogak

A hangadók


Láthatjátok tehát, hogy elég információgazdag kötet, amik ráadásul nagyon érdekesek is. legalábbis én remekül elvoltam olvasás közben, és számomra is tudott újat mondani a könyv, pedig az összes Spar Garfieldos akciót végigkövettük a hugival, és minden könyv (kivéve az első) megvan itthon nekünk.

A könyv elején képek alapján találhatunk oda az állatokhoz, a vége pedig egy névmutatót is tartalmaz.

Eddig nem beszéltem az illusztrációkról, pedig megérdemli. Meseszerűre vette a figurát, de megőrizte az állatoknak azoknak a jellegzetességeit, amitől bárhol felismerném őket. Imádom a szemüket, és ahogy humort csempésztek  a képekbe. Tor Freeman remek munkát  végzett, az tuti. 

A kedvenceim a vadászni indulú oroszlánok pillantása, a zászlós túzok tojó unott feje, és a levélvágó hangyás képek. Szerintem többet nevettem rajtuk, mint kellett volna :D

A legviccesebb kategória, amiben szerintem díjat osztottak ki az a „A köztisztaság élmunkása” :D A legszomorúbb pedig egyértelműen a „A legveszélyeztetettebb vadász”.

Összességében nagyon örülök, hogy ez a könyv a kezembe került. Rengeteg mindent megtudtam és közben még jól is szórakoztam. Alig várom, hogy az unokaöcsém annyi idős legyen, hogy értékelni tudja ezt a könyvet :D  

Ajánlom neked, ha:

- szereted az állatokat,
- hat év feletti, vagy kicsit kisebb gyerkőcöd van
- szeretnéd, hogy ez a hihetetlen cuki könyv a polcodon legyen.

Ha szeretnéd elolvasni a könyvet ITT tudod megvenni.

A mesehét projekt többi bejegyzését ITT találod.



Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat,

Vanda


Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés