Könyvkukac book tag

Sziasztok! Elkészült a második könyves tagem, amit Hóvirágtól hoztam el. Fogadjátok szeretettel, és olvassátok el, mert angol fordítás helyett írtam, legalább legyen valami értelme ennek az időnek, amit erre szántam. Jó olvasást! :)
1. Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Nem, csak arra emlékszem, hogy már kis koromban is szerettem olvasni, teljesen magamtól tanultam meg a betűket. Mikor óvodába mentem már tudtam olvasni, és bármilyen könyvet elolvastam, ami a kezem ügyébe került, ráadásul anya mindig olvasott esti mesét. A Vukot is így olvastuk ki, ha a jól emlékszem húsz napon keresztül olvasta nekünk. A Pál utcai fiúk egy olyan könyv, amire emlékszem, egy évvel azelőtt olvastam el, hogy kötelező lett volna, vagyis negyedikben. Innen számítanám a hivatalos könyvmolyságomat.



2. Általában hol olvasol?

Az ágyamban, a kanapén, vagy az asztalomnál. Meg még a suliban is szoktam olvasni, mert csak ott van időm. Ahogy így végignézem, nincs általános olvasóhelyem. :)



3. Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Nem, de néha összezavarodok, hogy ki melyik könyvben van, meg mikor mi történt, így igyekszem csak egyet olvasni, de nem mindig jön össze. :)


4. Melyik a kedvenc műfajod?


Nincs kedvenc műfajom, de ha nagyon választani kell, akkor legyen a fantasy meg a utópisztikus regények. Mindkettőt nagyon szeretem, ezek közül is Dan Wells és Cassandra Care a kedvenc íróm, bár ezt nem is kérdezték... :D

5. Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Nincs ilyen, szívesen elolvasok bármit, ami a kezem ügyébe kerül. Egy kikötésem van, története legyen. Amelyik könyvnek nincs története, vagyis nincs úgy megírva, azt nem olvasom el. Brr..

6. Van kedvenc könyved?

Jelen pillanatban nincs, de amit ki tudok emelni a sok elolvasott közül, az a Geek Girl és a Ruins. Meg Cabot: Mediátor című hat részes sorozatát is nagyon szeretem, de az előző kettő jobban bejött.

7. Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Monte Cristo grófja, bár én nem egy kötetben olvastam, hanem kettőben, de végülis az egy könyvnek számít. Nem hiszem, hogy annál lett volna hosszabb. :)

8. Milyen könyvet vettél utoljára?


Utoljára a sulis könyvvásáron vásároltam, egy kalandregényt vettem, de még nem kezdtem el, csak felkerült a polcomra. Várjon a sorára, amin elég hátul áll. Nem is tudom miért vettem meg, elég unalmas az első bekezdés... Na mindegy, nem ítélünk könyvet első bekezdés alapján!

9. A könyvtári vagy saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

Nekem mindegy, hisz a könyvtári könyvek is hónapokat csücsülnek a polcomon. :) Nekem lényegtelen, hogy az én könyvem-e, vagy sem, de nem szeretek megválni tőlük, ha a szívemhez nőttek. Persze van pár olyan könyvem, ami jobb lenne, ha könyvtári lenne, mert egyszerolvasós, viszont van pár, amit szívesen elővennék bármikor, de könyvtári...

10. Jelenleg mit olvasol?

Jelenleg Gayle Forman: Ha maradnék című könyvét olvasom. Eddig nagyon tetszik, bár még nagyon az elején járok.

11. Hol veszed a könyveidet?

Könyvesboltban. Bár ha jobban belegondolok, van pár, amit interneten vettem meg, akarom mondani apa vette meg, az e bookos vásárlásokat ő intézi. :)

12. Előrendeltél már valaha könyvet?

Nem, és nem is hiszem, hogy fogok, mert anyu nem akar több könyvet venni, így is csak sunyiban vásárolok. xD

13. Hány könyvet veszel havonta?

Hármat, nem többet. Anyu miatt...


14. Mit gondolsz az antikvár könyvekről?


Semmi bajom velük, rengeteg olyan könyvem van, ami régi, így az antikvár könyvek se lehetnek rosszak. Egy csomó regény nekem Olcsó könyvtáros,mert a nagymamám előfizető volt, a sorozat összes része megvan otthon.

15. Egymás mellett tartod a már és a még elolvasásra váró könyveket?
Igen, de másik kupacban vannak... Vagy eddig azt hittem, hogy úgy vannak. Most, hogy megnéztem, rájöttem, hogy az egész össze-vissza van, feldobálva a polcomra. Lehet rendszerezni kéne őket, épp itt az ideje.

16. Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Nem. Vannak olyan könyvek, amik nem keltik fel az érdeklődésem, azok azok, amik a szüleim polcán maradtak. Ami nekem is tetszik, az átköltözik az asztalom fölé. Persze szeretnék minél több könyvet elolvasni, de ami uncsi, az uncsi.
17. Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Felviszem őket a padlásra, már ha eszembe jut. Ha nem, akkor ott éri őket a halál, vagy csakazértis beleolvasok. Igazából nem tudom...

18. Adományoztál már könyvet?
Igen, karácsonykor, a cipős dobozos ajándékozás alkalmával.

19. Volt már könyvstopod?
Akár annak is nevezhetjük. Miután megkaptam az e-bookomat, annyi könyvet tettek rá anyuék, hogy egy darabig nem vettem könyvet. Aztán megtetszett valami és kikönyörögtem, hogy megvegyük, úgyhogy nem sok értelme volt az egésznek...

20. Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Nincs túl sok és soha nem is lesz, csak a könyvespolcom kicsi. Ha rendes méretű lenne, elférnének rajta a könyveim.

Megjegyzések

  1. Húú, tényleg, az esti mesék!!! Azt nekünk is gyakran mondott/olvasott édesanyánk :)) Biztos ennek is van valamennyi szerepe abban, hogy valaki könyvmoly lesz-e vagy sem.

    Monte Cristo <3 :)

    Jajj és a könyvespolc(ok) sosem lehetnek elég nagy(ok), mindig egyre több és több hely kell, trust me. :D :D De ezek a könyvmoly-lét szépségei. :) Na jó, néha bosszúságai. De mivel sokan vagyunk így, együtt könnyebb viccesnek találni ezeket a bosszúságokat... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem is az esti mesék sokat számítanak. Ezért is fogadtam már rég meg, hogy én is sokat fogok olvasni a gyerekeimnek. :D

      És igen, együtt elviselhetőbb ez a probléma. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Ezek is érdekelhetnek:

Karácsonyi ajándék - letölthető könyvjelzők