Hello 2019

Sziasztok! Így január negyedikére el is készült nagy nehezen a 2018-ra visszatekintő bejegyzés. Hiába nyomom az ágyat már három hete (vagy lehet pont emiatt), nem volt időm, és energiám se megírni. A láz elég sokat kivesz az emberből...




Látszik, hogy ez az utolsó évem a gimnáziumban, ugyanis 2018 fél pillanat alatt végetért. El sem hiszem, hogy tényleg 2019-et írunk, és idén érettségiznem kell. Borzalmas. 

Ettől függetlenül a moly használatához és a blogoláshoz is (mostmár) tavaly találtam vissza.
Minden 2018. január másodikán kezdődött. Legalábbis, ha az instagram oldalam vesszük figyelembe. Nulla követővel azt se tudtam mit csinálok, de belevágtam. Azóta több, mint 90 posztot tettem közzé (ami 365 napra elosztva nem tűnik soknak, de psszt) és január elseje óta ezer ember követi a munkásságom! Most decemberben lett meg, és nagyon büszke voltam magamra, és persze a barátomra is, aki július óta hivatalosan is beszállt az instagram bizniszbe, előtte csak "hívatlanul" segítette a munkám, mivel minden képet elküldtem neki posztolás előtt, hogy jó-e. Bár legtöbbször azt válaszolta, hogy ő ehhez nem ért, azért jó érzés volt tudni, hogy tetszik-e neki az adott képem, vagy nem.
Az, hogy tartalmat kellett gyártanom az instámra, kifejezetten ösztönzően hatott az olvasmányaimra, ugyanis míg 2017-ben 31 könyvet olvastam el, 2018-ban 74 könyvet sikerült elolvasnom! Számomra ez hatalmas teljesítmény, és büszke voltam magamra.
Ebből a rengeteg könyvből meglepően kevés okozott csalódást. Ennek lehet az az oka, hogy ha valami szimpatikusnak tűnik a polcon, az tetszeni is fog. Ritkán fordult elő ennek az ellenkezője. Igazából az a pár könyv, ami nem tetszett, azok nem is teljesen saját akaratból olvasódtak el, hanem molyos kihívás miatt, illetve instán volt egy könyvklubb, annak keretében is olvastam pár regényt. 


Számomra a legnagyobb szomorúságot Jandy Nelson: Az ég a földig ér című könyve okozta. Annyira imádtam tőle a Neked adom a napot című művét, azt hittem ez is hasonlóan nagyszabású és remek lesz. Hát nem éppen. Lennie elveszíti a testvérét, és aztán a gyászában két fiú között őrlődik. Nem igazán jött át, a könyv mondanivalója nekem.
A másik könyvből film is készült: Szólíts a neveden. Hát... Az elején nagyon nem tetszett a könyv stílusa, aztán ezt úgy-ahkgy megszoktam, de aztán a történet se nyerte el a tetszésem. Vagy inkább a főszereplő srác.
Hollywoodi mocsok rubin pöttyös könyv. Na most. A Nyugalom tengere is az. Annak mégis sokkal, de sokkal több mondanivalója, értéke van. Hogy lehetséges, hogy ezek ketten egy kategóriában vannak?
Még egy lajháros dobozban figyeltem fel Vellitt-Boe álomutazása c. kötetre. Én nem tudtam teljesen átélni a benne leírt kalandokat, furcsa volt az egész, pedig annyira akartam szeretni. 


Hogy pozitívabb vizekre evezzünk, beszéljünk a kedvenc könyveimről idén.
A legemlékezetesebb olvasásom Fredrik Backman egyik könyvével hozható kapcsolatba, méghozzá a A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb cíművel. Ez egy kifejezetten rövid mű, egy délután alatt elolvasható. És ezt is tettem, illetve tettük, ugyanis átjött hozzám a barátom, és a babzsákban üldögélve, elkezdtem felolvasni neki. Három oldal után bőgtem, egy harminc oldal múlva átvette tőlem és ő olvasta tovább. Én végigzokogtam az egészet, mégis a tavalyi legjobb olvasásélményem volt.
A legszebb könyv idén pedig a Ransom Riggs: A különlegesek regéi! Kívül-belül gyönyörű, a fejezetek előtti rajzok eszméletlenek. Bárcsak ne könyvtári példány lenne.
És most, hogy elkerüljem az ömlengést a többi negyven kedvenc idei könyvemről, megpróbálok kiválasztani tízet, és természetesen nem sorrendben íme:

  1. Diana Gabaldon: Szitakötő borostyánban
  2. Luca Di Fulvio: Álmok bandája
  3. Katja Millay: The Sea of Tranquility –Nyugalom tengere
  4. Emily Murdoch: Ha megtalálsz
  5. Rainbow Rowell: Eleanor és Park
  6. Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó
  7. Tricia Levenseller: Daughter of the Pirate King – A kalózkirály lánya
  8. Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak
  9. Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény
  10. Neil Gaiman: Sosehol
A blog jövőjéről csak annyit, hogy a barátommal indítunk majd egy közös rovatot, illetve még sok más ötletem is van cikkekhez/témákhoz, és alig váram, hogy dolgozhassak rajtuk.

Így utólag is boldog újévet nektek, és legyen veletek a könyvolvasás múzsája!

xxx
Aurinko

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: