Leigh Bardugo: Six of Crows – Hat varjú | értékelés



Ketterdam hat számkivetettje összeáll, hogy egy lehetetlen rablást hajtsanak végre. Ha testszett a Shadow and Bone sorozat Netflixen, akkor mindenképp vedd a kezedbe, mert újra találkozhatsz a kedvenceiddel.

Fülszöveg

Oldalszám: 568
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó Kft.
Eredeti cím: Six of Crows
Fordító: Felföldi Edit
ISBN: 9789635616763

Hat veszélyes számkivetett. Egy lehetetlen rablás.

Ketterdam:
Nyüzsgő nemzetközi kereskedelmi csomópont,
ahol jó pénzért minden megkapható. Ezt pedig senki
nem tudja jobban, mint Kaz Brekker, a kivételes tehetségű bűnöző.
Kaz veszélyes küldetésre kap megbízást,
és cserébe olyan gazdagságot kínálnak neki,
ami legvadabb álmait is felülmúlja.
Egyedül viszont képtelen sikerre vinni a vállalkozást…

Egy bosszúszomjas elítélt.
Egy szerencsejáték-függő mesterlövész.
Egy különleges múltú szökevény.
Egy Kísértet néven ismert kém.
Egy varázserejét a nyomornegyedben kamatoztató szívtörő.
Egy tolvaj, aki a leglehetetlenebb helyzetekből is kiszabadul.

Hat veszélyes törvényen kívüli és egy lehetetlen vállalkozás. Kaz csapata az egyetlen, ami megmentheti a világot a pusztulástól – ha előbb ki nem nyírják egymást.

Lapszéli jegyzetek

Könyvről röviden:
- fantasy
- kaland
- cselszövés
- szereplők akik ellopják a szívedet is
- van belőle tv sorozat is

 

Véleményem

Köszönjük a recenziós példányt a Könyvmolyképző kiadónak!

Mielőtt olvastam a könyvet, már láttam a Shadow and Bones sorozatot Netflixen. Igaz, nem ezen a könyvön alapszik a regény, de sok szereplő azonos, és a világ is egy. Mindez csak azért számított, mert így nem tudtam teljesen a saját képzeletemre hagyatkozni, miközben elképzeltem a szereplőket. Az elején zavart, de el kell ismernem, akárkik is válogatták ki a színészeket a szerepekre, nagyon jól választották ki őket, jól illenek hozzájuk.

A könyv egy YA urban fantasy kalandregény, „Földi” időben talán az 1900-as éveket mondanám, de nehéz lenne megmondani, hisz itt a technikai fejlődésbe beleszól az is, hogy a grisák különleges emberek, akik tudnak varázsolni, vagyis az anyagot befolyásolják.

"– Nem természetes, hogy a nők harcoljanak.
– Nem természetes, hogy valaki annyira ostoba legyen, mint amennyire magas, és lám, mégis itt vagy."

Történetünk Ketterdamban kezdődik, ahol meg ismerjük Kazt és a többieket. A fejezetek mindig más-más szereplő nézőpontjából játszódnak, ami lehetőséget nyújt arra is, hogy megismerjük mindeki háttértörténetét, motivációját, és hogy miért is csatlakoztak a Söpredék nevű utcai bandához. Bár a csapatból volt egy ember, akinek egy fejezet sem jutott, pedig érdekelt volna.

A cselekmény vezetése dinamikus és igazán élveztem a fordulatokat (vagy nevezhetném Kaz újabb és újabb trükkjeinek is). Nagyon szeretem ezt a könyvet, mert a fordulatait nem tudtam előre megjósolni, vagy csak annyira belefolytam a cselekménybe, hogy nem értem rá azon gondolkodni, hogy mégis milyen fordulat lehet a következő, ami egy hatalmas piros pont az írónak.

A könyvben természetesen szerelmi szál is helyet kapott, de örömmel vettem észre, hogy továbbra sem az volt a történet középpontjában, hanem a "meló". Szerelmi háromszög sincs benne szerencsére, azokat nem is szeretem amúgy.

Nehéz főszereplőt választani, talán nincs is egy, inkább kettő: Kaz és Inej, akiknek a legtöbb részük volt. Jesper, Nyina még egész sok részt kap, majd Matthias és végül Wylan, ez az általam érzett nem is fontossági, hanem szereplési sorrend. Fontosságit nem akarok felállítani (de egyértelműen Kaz és majd mindenki utána) hisz egy csapatról beszélünk, ahol mindenkinek megvan a maga fontos szerepe (Kaz egyértelműen a legfontosabb).

Azt szeretem a legjobban, hogy a karakterek emberiek voltak és még Kaz is hibázott, és hogy élőnek és valódiaknak éreztem őket. A mellékszereplők is mind érdekesek voltak, még ha egy két sort is töltött ki a jelenlétük, mindre igaz a fenti állítás.

"– Csak maradj mögöttem, és próbálj életben maradni. Kész vagy?
Wylan megrázta a fejét.
– Akkor vedd úgy, hogy nem kérdeztelek – mondta Jesper, és Wylan kezét a puskatusra tette. – Gyerünk!"

Nagyon tetszett a könyv, és igazából mielőtt elolvastam ( vagy akár a sorozatot megnéztem) éreztem, hogy ez az egyik kedvenc fantasy világommá fog válni. Ami külön nagyon tetszett a könyvben az íráson kívül, az hogy milyen gyönyörű a belseje: a fejezetek díszítése, a kezdő iniciálék, a térképek. Sajnos nekünk nem eredeti borítós kiadás van, hanem sorozatos, de így, hogy nem látszik a szereplők arca, szerintem kifejezetten szuper lett. Csak az a matrica ne lenne rajta...

Összességében elmondható, hogy a Six of Crows egy nagyon jó könyv, érdemes elolvasni. Igazából mindenkinek csak ajánlani tudom, még annak is aki eddig nem annyira szerette a fantasy YA könyveket.




Ha felkeltette az érdeklődésedet a regény, akkor ITT tudod megvásárolni!
A Mítoszok és legendák projekthétre írt többi bejegyzést ITT tudod elolvasni.


Vigyázzatok magatokra és olvassatok jókat!

Vanda és Janka

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek: