Első hét és az alkotói folyamat - #THE100DAYPROJECT




Már egy hete (+1 napja), hogy minden nap festek egy virágot. Még több, mint 90 nap van a végéig. Már most kezdek elbizonytalanodni abban, hogy végig tudom-e majd csinálni. Nem gondoltam volna, hogy ez ennyire nehéz lesz, de mint kiderült 100 nap rengeteg idő.


Az első négy nap gyorsan eltelt, és a végeredmény is egyre jobban tetszett, a virágok mintha maguktól festődtek volna a lapra. Azt, hogy mit fessek, minden nap a barátomtól kérdeztem meg, és a válasza után neki is álltam alkotni. Aztán a hatodik napnál elszállt a lendület, és éreztem, hogy szívesen áttolnám másnapra, minek ma megcsinálni, holnap is jó lesz, egy nap csúszás nem a világ vége.

Az igazság az, hogy át is csúsztattam. Legalábbis a rajz kétnegyedét. De másnap befejeztem reggel, és este az aznapit is megcsináltam, és azóta nem volt újabb csúszás.

Ebben mondjuk nagy szerepe van annak, hogy a barátom most itt van nálam már négy napja, és nem hagyja, hogy kihagyjak egy napot. Szerencsére. Remélem gépen keresztül is tud olyan meggyőző lenni, hogy miután hazament is megmaradjon a lelkesedésem.

Nem tudom megakadtál-e azon, hogy kétnegyed rajz, de ha igen, akkor íme a megoldás: a készítés stádiumai nálam négy nagyobb részre osztódtak.
1. Kutatás
  • Mindig ezzel kezdek, képeket nézegetek, vagy ha van saját ilyen virágunk, akkor azt vizgsálgatom, egyesével lerajzolom egy firkapapírra a szirmokat, a levelet, a szárat. 

2. Ceruzás vázlat
  • Ezután a végleges helyére ceruzával felvázolom az egész virágot, ahogy majd ki fog nézni. Itt még könnyen van lehetőségem módosítani, a tegnapi virágot például négyszer újrarajzoltam.
3. Fekete toll 
  • Ha a ceruzás vázlat tetszik előveszem az Aliexpressről rendelt ál-micron tollam (0.05-ös), és áthúzom a vonalakat, majd árnyékolok is. Az árnyékolás sokat szokott dobni rajta, de könnyen el tudom rontani. 
4. Vízfesték
  • Az utolsó lépésben vízfestéket és a kedvenc víztartályos ecsetemet használom. Igyekszem jól használni a színeket, árnyékolgatni is próbálgatok velük, aztán lesz ami lesz. Azt viszont elengedtem már, hogy belül maradok a vonalon, úgy döntöttem, hogy ilyen a stílusom :D
Változó, hogy ezzel mennyi idő alatt végzek, de szerintem fél-egy óra szokott lenni. A virágok pedig kb 15 cm nagyságúak. Bár az utolsó hat oldalon majd kisebbek lesznek, különben nem férnének bele egy vázlatfüzetbe. Márpedig ez egy projekt, úgyhogy ha törik, ha szakad, de egy füzetben lesznek!

Most pedig íme, a 3-8 napon alkotott virágjaim:

orchidea

szegfű

tulipán

napraforgó

Vénusz légycsapója 
búzavirág



Van olyan virág, amit szerinted mindenképpen le kéne rajzolnom? Írd meg hozzászólásban, hátha sor kerül rá!

Melyik virágom tetszett a legjobban ezek közül?

Megjegyzések

Ezek is érdekelhetnek:

Monique Roffey: A sziget sellője | értékelés